Moi!
Vastaan nyt siis lukukirjaan liittyviin tehtäviin. Kirjan tunnelmaan liittyviä värejä voisivat olla: Keltainen, koska Ram ja hänen ystävänsä ovat iloisia, vaikkeivat heidän olonsa ole kovin mukavat. He pitävät hauskaa! Toinen väri voisi olla valkoinen, koska kirjassa on satanut lunta, ja on kylmää. Kolmas väri voisi olla punainen, tarkoittaen vaaraa, joka heitä uhkaa suden tullessa kylään. Toiseen tehtävään... Eli, jos tekisin kirjan alun tapahtumista elokuvan, sijoittaisin sen Hämeenlinnassa luultavasti Ahvenistolle, siihen järven rantaan (mutta ilman sitä urheilukeskusta ja muita rakennuksia), koska siinä olisi mielestäni sopiva ympäristö, kun siinä on se vesikin. Eli siis, kylä olisi Ahvenistonjärven rannassa, ja sitten kun Ram menee sinne "vuorelle", niin se voitaisiin kuvata siitä metsästä järven ympärillä. En ole oikeastaan lukenut kirjaa sen enempää, joten ne olisivat tähän asti ainoat paikat, kylä järven rannassa ja vuori metsässä joku iso "mäki" tai vastaava.
keskiviikko 28. syyskuuta 2011
Tehtävä 1
Tere!
Blogin tekeminen oli hauskaa, vaikka olen tehnyt jo aiemmin ystäväni kanssa yhteisen blogin. Olen lukenut lukukirjastani (Ram, tähtien tytär) muutaman esimmäisen luvun, ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta sillä se kertoo vanhemmasta ajasta, ja siinä on mielenkiintoisia asioita. Esimerkiksi, kyläläiset ihmettelivät, miten joku susi oli uslkaltanut tulla kylään, koska tulen pitäisi pelottaa petoeläimiä. Historiankirjassa puhuttiin samasta asiasta. Myös ruoka-asiat olivat samanlaisia kuin historiankirjassa. Kirja tulee varmasti olemaan erittäin mielenkiintoinen.
Blogin tekeminen oli hauskaa, vaikka olen tehnyt jo aiemmin ystäväni kanssa yhteisen blogin. Olen lukenut lukukirjastani (Ram, tähtien tytär) muutaman esimmäisen luvun, ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta sillä se kertoo vanhemmasta ajasta, ja siinä on mielenkiintoisia asioita. Esimerkiksi, kyläläiset ihmettelivät, miten joku susi oli uslkaltanut tulla kylään, koska tulen pitäisi pelottaa petoeläimiä. Historiankirjassa puhuttiin samasta asiasta. Myös ruoka-asiat olivat samanlaisia kuin historiankirjassa. Kirja tulee varmasti olemaan erittäin mielenkiintoinen.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)