keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Tehtävä 3

Hei!

Olen siis lukenut kirjaani Ram, tähtien tytär, lähes kolme viikkoa. Se kertoo siis nimensä mukaisesti tytöstä jonka nimi on Ram, ja hän asuu pikkuveljensä kanssa yhdessä kylässä. He ovat orpoja, sillä heidän "emonsa ja isonsa" (äiti ja isä) ovat menehtyneet. Ramin paras ystävä on Reta, toinen tyttö samasta kylästä. Ramilla on lisäksi pikkuveli. Kirjan ensimmäisessä luvussa Reta ja Ram hakevat joitakin sipuleita "taikoja" varten. Ja siitä kirjan juoni sitten alkaa kertoa enemmän, mutten ole ehtinyt lukea siitä kuin jotain 4-5 ensimmäistä lukua. Kirjan on kirjoittanut Maijaliisa Dieckmann. Jos vertaisin Ramia itseeni, huomaisin, että minulla on todella todella hyvät elinolot. Ram on nimittäin kivikaudella elänyt, ja asui kodassa, eikä heillä paljoa ruokaakaan ollut. Minä sentään asun hyvässä talossa, ja saan niin paljon ruokaa, kuin jaksan syödän. Minulla on myös hyvät vanhemmat, Ramin ja hänen veljensä vanhemmat taas olivat kuolleet. Sen aikainen ajanviettokin oli varmasti todella erilaista. Minä voin pelata konsoleilla, meillä on sähkö ym. ym.. Ramilla taas ei edes välttämättä ollut mitään ajanvietettä, paitsi onneksi ystävänsä. Niin, kirjoitan taas joskus muulloin lisää Ramista.

1 kommentti: